Master Mind♥

Märta fick ju som sagt ett markarbetspass och det gick bra :) Hon var lite pigg i början och ville "springa iväg" lite, men i slutet lugnade hon ner sig och gick super! Jag red med ganska långa stigläder så jag kom åt henne bättre, så hon trampade på bra :) Vi red ganska mycket på en volt så att hon skulle ställa och böja sig mycket så hon blev mjuk och fin. I slutet gjorde jag lite ökningar och minskningar och hon lyssnade bra.
När vi ska fatta galopp så kör hon upp huvudet ibland och "springer iväg", så jag tog ett spö så att jag kunde peta till henne lite men samtidigt hålla kvar stödet så att hon inte kör upp huvudet, men jag behövde knappt använda det idag för hon fattade galopp och körde nästan inte upp huvudet någon gång :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0